El Grup Excursionista de Mallorca (GEM), és una entitat dedicada a la pràctica i a la potenciació de les diferents especialitats esportives i ambientals que tenen com a marc d’actuació la muntanya. A més de la promoció de l’excursionisme com a activitat esportiva, procura la difusió dels valors naturals i culturals de la serra de Tramuntana i de molts altres indrets de l’Illa. El medi natural és patrimoni de tots, d’ell depèn la nostra qualitat de vida. Coneixent-lo aprenem a estimar-lo i conservar-lo.
Creat l’any 1973 a Palma, i estructurat en les categories d’infantils, juvenils i sèniors, compren les àrees d’excursionisme, d’escalada, de torrents o barranquisme i viatges.
El GEM constitueix un punt de referència inqüestionable per a tots els que desitjam un excursionisme associat i una pràctica esportiva regulada amb les garanties que ofereixen les Federacions Balears de Muntanyisme i Escalada i d’Espeleologia, a les quals el GEM es troba integrat.
El GEM ofereix una constant vivència de la muntanya, amb múltiples activitats organitzades amb la finalitat de gaudir del seu encant, de protegir el marc natural i d’adquirir uns bons nivells tècnics i culturals.
Per això, la pedagogia sobre temes muntanyencs en forma de cursets i de jornades d’estudi, així com el suport documental a partir de una biblioteca especialitzada, de l’intercanvi de publicacions i de material cartogràfic, és un plantejament prioritari de la nostra activitat.
Publicà la revista Penyal en dues etapes: la primera, entre els anys 1977-79 on s’editaren els set primers números, i una segona etapa, entre els anys 1988-89, on se n’editaren quatre números més, del 8 a l´11. Més recentment publicà un “Anuari” (2000 – 2007). Aquestes publicacions recullen les activitats realitzades pels seus membres. A més, ha coeditat la col·lecció de llibres ‘Quaderns de muntanya’.
En el GEM hi té cabuda tothom. Volem que els nostres socis s’hi sentin a gust, participant en les nostres activitats i, si ho desitgen, col·laborant en la preparació i realització d’aquestes.
Al GEM hi trobaràs un ampli i acollidor local i el suport tècnic i documental d’una biblioteca especialitzada. A més, la nostra entitat t’assegura una activitat esportiva segura, sostenible i enriquidora.
El Grup Excursionista de Mallorca ha estat guardonat amb el Premi Francesc de Borja Moll 2002 de l’Obra Cultural Balear.