Perfil de la Serra de Tramuntana

ens agrada la muntanya

Puig des Tudó i putxet des Cau

Sel·lecciona una pàgina ☰

Puig des Tudó i putxet des Cau

nfr-20250504

NORMES PER INSCRIURE’S A LES EXCURSIONS ▼

El GEM organitza excursions i activitats que són totalment gratuïtes per als socis/sòcies; només aquelles que impliquen despeses estan relacionades amb trasllats, l’adquisició d’entrades per a visites a determinats llocs o la contractació d’un guia o tècnic esportiu extern.
Els guies i els responsables de les seccions acompleixen una tasca totalment altruista.
El cost per associar-se al GEM és de 38 € anuals.
Totes les activitats requereixen disposar d’una assegurança federativa corresponent.

Per totes les sortides s’ha de fer una inscripció prèvia, mitjançant:

Horari secretaria: dilluns de 18:00 a 20.00 h. Agost tancat.

Tenir LLICÈNCIA FEDERATIVA és indispensable i un requisit per participar en les activitats organitzades pel GEM (de qualsevol Federació d’àmbit estatal: FBME, FBE, FEDME, Altres).

No s’admetran inscripcions si no estau assegurats. Ara bé, si no disposau d’una de les llicències permanents, teniu l’opció de contractar una assegurança temporal (que té un cost de 10 € per persona i dia).  Les passes per a fer-ho són:

  1. Fer l’ingrés al compte del GEM (indicant nom i AT).
  2. Enviar per mail el justificant de l’ingrés, juntament amb la sortida desitjada, Nom complet, DNI, Data de Naixement i Telèfon mòbil, ABANS DEL DIMECRES (en el cas de sortides en cap de setmana).

EL DIUMENGE DEMATÍ ÚNICAMENT S’ADMETRAN PERSONES FEDERADES. EL GUIA I EL RESPONSABLE DE SECCIÓ TENEN L’AUTORITAT PER A NEGAR LA SORTIDA D’ALGUN DELS INSCRITS, SEMPRE QUE SIGUI PER UN MOTIU JUSTIFICAT.

PER TAL DE REALITZAR LES ACTIVITATS QUE PROGRAMA EL GEM, CAL PORTAR BOTES, ROBA ADIENT PER A LA MUNTANYA, MENJAR I AIGUA SUFICIENT SEGONS L’ACTIVITAT, BOSSES DE PLÀSTIC, MANTA TÈRMICA, SIULET, FRONTAL I FARMACIOLA PERSONAL. TAMBÉ CAL QUE CADA SOCI SIGUI CONSCIENT DE LES SEVES LIMITACIONS, TAN FÍSIQUES COM MENTALS, A L’HORA D’INSCRIURE’S A QUALSEVOL ACTIVITAT. EL PARTICIPANT CONEIX I ACCEPTA EL PROTOCOL DE SEGURETAT, DILIGÈNCIA I PREVENCIÓ D’ACCIDENTS INCLÒS A LA WEB DEL GEM

PER A LES ACTIVITATS DE TREKKING AVANÇAT I TORRENTS ÉS IMPRESCINDIBLE ESTAR FEDERATS AMB LA MODALITAT D’ASSEGURANÇA “AUT-2”, “B” o SUPERIOR, AIXÍ COM LES DE LA FBE. PER TANT, NO S’ADMETRAN PERSONES “NO FEDERADES”.

SORTIDES AMB AUTOCAR

En cas de que les inscripcions superin les places previstes, tendran preferència els socis davant els no socis.

El preu de l’autocar és de 16 €, tant si s’usa complet com si només es fa un tram del recorregut. Però, si la inscripció i l’enviament del justificant de l’ingrés es fa abans de les 19.30 h del dimecres anterior del diumenge de l'excursió, el preu serà de 13 €, i pels No socis/sòcies de 23 €.

Per a aquelles sortides programades amb autocar amb poca gent apuntada, el responsable podrà decidir en el darrer moment si es va amb cotxes particulars.

PREUS DE LES EXCURSIONS

Les excursions tenen els següents preus:

Per als qui vulgueu fer el pagament mitjançant ingrés bancari el número de compte del GEM és el següent:

Caixa Colonya de Pollença: ES36 2056 0004 4021 0321 8323

No frissam

Diumenge
4 de maig de 2025

Responsable: Enrique Ruiz de Gopegui - Telèfon: 659412608

Guia: Manel Osuna

Descripció:

Ruta d’escassa dificultat dins el terme d’Algaida. Terrenys: el camí de Son Gustí és asfalt, la resta són camins de terra i corriols de garriga bons de transitar.

Arribada aproximada al bus: 17 h al pàrquing d’Algaida

Itinerari:

Algaida (219 m), Son Gustí, costa de sa Serra (269 m), Punxuat, Son Miquel Joan, Son Roig, puig des Tudó (275 m), s’Heretat, Son Blanc, pinar d’en Mavi, putxet des Cau (285 m), Son Pericàs, Algaida.

Preu soci/sòcia: gratuït.

Preu NO soci/sòcia: 10 € (consultau per a familiars directes dels socis/sòcies) +10 € assegurança temporal, si escau.

Preu de l'autocar: 16 €. El preu de l'autocar és l’indicat, tant si s’usa complet com si només es fa un tram del recorregut. Però, si la inscripció es fa abans de les 19.00 h del dimecres, el preu serà de 13 €.

El servei d'Autocar serà possible si el dimecres a les 19:30 hores hi ha 22 inscripcions pagades. El responsable de la secció avisarà el mateix dimecres als inscrits, i en cas de no disposar del servei d'autocar es tornarà els 13 € pagats.

Material imprescindible:

Motxilla, botes adequades al recorregut. Roba segons la meteorologia: capell, fulard, buff, guants, camiseta tècnica. Peces de roba tècniques per capes, adequades a la calor, al fred o vent. Per a pluja: jaqueta i pantalons impermeables, capelina, polaines i funda motxilla. Farmaciola personal, manta tèrmica, siulet, frontal. Bossa per a fems (així evitam tant la contaminació visual com la mediambiental). Beguda: 2 litres d’aigua. Menjar: Aliments energètics de fàcil digestió, fruits secs, piscolabis o fruita. Berenar. Dinar.

Material recomanable:

Bastons plegables, millor que càpiguen a la motxilla. Begudes energètiques/isotòniques, electròlits/sals minerals de ràpida absorció. Camiseta tècnica i calcetins de recanvi. En acabar l’excursió: camiseta de cotó i calçat net en cas d’anar amb cotxes particulars. Segons la meteorologia, protector solar, muda eixuta, paraigua. Compeed o Salvelox Ampollas.

Observacions:

Els que venguin per primera vegada que es posin en contacte amb la responsable de secció abans d’apuntar-se.

Es crearà un grup de WhatsApp amb tots els participants per organitzar i gestionar l’activitat, l’organització de cotxades, en cas d'anulació del servei d'autocar, llocs i hores de trobada, resoldre les qüestions necessàries a darrera hora, com pugui ser anunciar algun canvi o fins i tot anul·lar l’excursió.

Propietat de les fotos:

Els participants autoritzen que les fotos realitzades entre els participants i publicades al grup de WhatsApp siguin propietat del GEM, que les podrà pujar al Flickr i a les xarxes socials del GEM. Les fotos realitzades per cada un dels participants durant l’excursió no podran ser publicades a cap xarxa social personal sense el permís de la Junta Directiva del GEM.

Acceptar el MIDE:

Els inscrits han de confirmar conèixer, comprendre i acceptar el MIDE i la descripció tècnica. Cada participant ha de ser responsable i conscient de les seves aptituds per assumir les dificultats de l’excursió abans d’inscriure-s’hi. El responsable de la Secció confirmarà la seva participació.

Descripció tècnica:


Total hores de durada
6:30
Hores efectives
5
Desnivell positiu (m)
285
Desnivell negatiu (m)
204
Distància amb altures (Km)
12
Tipus de recorregut
circular

Dificultat sistema MIDE:

Fes clic per veure les categories de la taula MIDE.
Severitat del medi
3
Hi ha diversos factors de risc
Orientació a l'itinerari
3
Exigeix identificació que indica continuïtat
Dificultat en el desplaçament
3
Marxa per tiranys escalonats o terrenys irregulars
Quantitat d'esforç necessari
3
Entre 3 h i 6 h de marxa efectiva

Lloc de trobada:

A les 08.30 hores amb autocar des de la plaça del Tub de Palma.

Segon lloc de trobada:

A les 9.00 hores al pàrquing públic d’Algaida.

El període d'inscripció ha finalitzat