Perfil de la Serra de Tramuntana

ens agrada la muntanya

logo 48è Aplec Excursionista dels Països Catalans

Carena de s'Esclop

Sel·lecciona una pàgina ☰

Carena de s'Esclop

mat-20251214

NORMES PER INSCRIURE’S A LES EXCURSIONS ▼

El GEM organitza excursions i activitats que són totalment gratuïtes per als socis/sòcies; només aquelles que impliquen despeses estan relacionades amb trasllats, l’adquisició d’entrades per a visites a determinats llocs o la contractació d’un guia o tècnic esportiu extern.
Els guies i els responsables de les seccions acompleixen una tasca totalment altruista.
El cost per associar-se al GEM és de 38 € anuals.
Totes les activitats requereixen disposar d’una assegurança federativa corresponent.

Per totes les sortides s’ha de fer una inscripció prèvia, mitjançant:

Horari secretaria: dilluns de 17:30 a 19.30 h. Juliol i agost tancat.

Tenir LLICÈNCIA FEDERATIVA és indispensable i un requisit per participar en les activitats organitzades pel GEM (de qualsevol Federació d’àmbit estatal: FBME, FBE, FEDME, Altres).

L'assegurança de Responsabilitat Civil que té contractat el GEM, està vinculada a l'assegurança d’Accidents i de Responsabilitat Civil de les Federacions de la nostra comunitat, la Federació Balear de Muntanya i Escalada o la Federació Balear d'Espeleologia. A partir de dia 1 de gener de 2026 per inscriure's i participar en les activitats de muntanya del GEM caldrà pertànyer a alguna de les Federacions de la comuniat de les Illes Balears.

No s’admetran inscripcions si no estau assegurats. Ara bé, si no disposau d’una de les llicències permanents, teniu l’opció de contractar una assegurança temporal (que té un cost de 10 € per persona i dia).  Les passes per a fer-ho són:

  1. Fer l’ingrés al compte del GEM (indicant nom i AT).
  2. Enviar per mail el justificant de l’ingrés, juntament amb la sortida desitjada, Nom complet, DNI, Data de Naixement i Telèfon mòbil, ABANS DEL DIMECRES (en el cas de sortides en cap de setmana).

EL DIUMENGE DEMATÍ ÚNICAMENT S’ADMETRAN PERSONES FEDERADES. EL GUIA I EL RESPONSABLE DE SECCIÓ TENEN L’AUTORITAT PER A NEGAR LA SORTIDA D’ALGUN DELS INSCRITS, SEMPRE QUE SIGUI PER UN MOTIU JUSTIFICAT.

PER TAL DE REALITZAR LES ACTIVITATS QUE PROGRAMA EL GEM, CAL PORTAR BOTES, ROBA ADIENT PER A LA MUNTANYA, MENJAR I AIGUA SUFICIENT SEGONS L’ACTIVITAT, BOSSES DE PLÀSTIC, MANTA TÈRMICA, SIULET, FRONTAL I FARMACIOLA PERSONAL. TAMBÉ CAL QUE CADA SOCI SIGUI CONSCIENT DE LES SEVES LIMITACIONS, TAN FÍSIQUES COM MENTALS, A L’HORA D’INSCRIURE’S A QUALSEVOL ACTIVITAT. EL PARTICIPANT CONEIX I ACCEPTA EL PROTOCOL DE SEGURETAT, DILIGÈNCIA I PREVENCIÓ D’ACCIDENTS INCLÒS A LA WEB DEL GEM

PER A LES ACTIVITATS DE TREKKING AVANÇAT I TORRENTS ÉS IMPRESCINDIBLE ESTAR FEDERATS AMB LA MODALITAT D’ASSEGURANÇA “AUT-2”, “B” o SUPERIOR, AIXÍ COM LES DE LA FBE. PER TANT, NO S’ADMETRAN PERSONES “NO FEDERADES”.

SORTIDES AMB AUTOCAR

En cas de que les inscripcions superin les places previstes, tendran preferència els socis davant els no socis.

El preu de l’autocar és de 16 €, tant si s’usa complet com si només es fa un tram del recorregut. Però, si la inscripció i l’enviament del justificant de l’ingrés es fa abans de les 19.30 h del dimecres anterior del diumenge de l'excursió, el preu serà de 13 €, i pels No socis/sòcies de 23 €.

Per a aquelles sortides programades amb autocar amb poca gent apuntada, el responsable podrà decidir en el darrer moment si es va amb cotxes particulars.

PREUS DE LES EXCURSIONS

Les excursions tenen els següents preus:

El pagament s'ha de fer mitjançant la web, amb targeta bancaria de crèdit.

Matinals

Diumenge
14 de desembre de 2025

Responsable: Tomeu Porcel (per WhatsApp) - Telèfon: 615425796

Guia: Pere Mas

Municipi: Andratx

Descripció:

Aquest mes el guia ens proposa una sortida per la finca pública de Galatzó. Sortirem de l’aparcament a la caseta de l’Amo en Biel i agafarem l’ample i pla camí que va cap a les cases de Galatzó. Abans d’arribar-hi girarem a l’esquerra com si volguéssem tornar as Capdellà i agafarem el camí marcat cap a sa Vinya.

Després de passar per la caseta des Tramuntanal seguirem pujant entre marges abandonats però per bon camí, fins a prop de sa Vinya, on hi ha les restes d’una barraca. A partir d’aquí s’acaba el camí còmode i seguirem pujant pel tall de la carena entre càrritx i mates. Tanmateix, tampoc no és gaire complicat de seguir, però sí que es fa més feixuc perquè no hi ha camí.

Començarem a gaudir de les magnífiques vistes que ens acompanyaran durant tota sa jornada i així arribarem al primer cim del dia, el Puig Batiat.

Per davallar del Puig Batiat haurem de perdre alçada en direcció al vessant que dona cap Andratx per anar a cercar un passet de davallada al costat dels penya-segats i una vella barrera. Així arribarem al següent collet i paral·lels a la carena ens anirem enfilant sempre cercant la millor opció cap a la Cadira del Bisbe, següent objectiu.

A partir d’aquest punt continuarem avançant en direcció al Moletó per un tram de cresta més esmolat, però que tampoc ofereix grans dificultats i a més és evitable pel vessant de l’esquerra.

Per davallar del cim del Moletó ho farem uns metres en direcció Andratx novament i anirem a cercar el coll que ens separa ja de l'Esclop. Si no anam bé de temps des d’aquest punt adreçarem per anar a cercar el camí de baixada cap a sa Coma d'en Vidal i el Comellar de ses Sines. Si anam bé de temps farem un petit passet per enfilar-nos novament a la Carena i arribar ja en poc temps a la Caseta de n’Aragó i el cim de l'Esclop.

Des de l'Esclop seguirem les fites de la pujada “normal” que ens davallarem pel vessant que dona al Galatzó i seguirem el camí fins als voltants de la part alta de la Coma d’en Vidal on retornarem al GR i agafarem la davallada llarga per la Coma de ses Sínies per tornar ja per camí a les Cases de Galatzó. Des d’allà en poc temps arribarem novament a l’aparcament de Ca l’Amo en Biel.

Es tracta d’una ruta relativament llarga i on haurem de mantenir un bon ritme per fer-la en matinal. Bona part del recorregut es fa fora camí, per la qual cosa s'haurà d'estar acostumat a caminar entre el càrritx.

Itinerari:

Ca l’Amo en Biel – caseta des Tramuntanal – sa Vinya – puig Batiat – Cadira del Bisbe – es Moletó – caseta de n’Aragó – mola de s’Esclop – desviament a la coma d’en Vidal – comellar de ses Sínies – cases de Galatzó – Ca l’Amo en Biel

Preu:

Preu soci/sòcia activitat del GEM: gratuït.

Preu NO soci/sòcia activitat del GEM: 10 € (consultau per a familiars directes dels socis/sòcies) +10 € assegurança temporal, si escau.

Preu en cas de fer cotxades: es farà un donatiu de 5 € directament als conductors per compensar el cost del vehicle.

Material imprescindible:

Motxilla, botes adequades al recorregut. Roba segons la meteorologia: capell, fulard, buf, camiseta tècnica. Peces de roba tècniques per capes, adequades a la calor, al fred o vent. Per a pluja: jaqueta i pantalons impermeables, capelina, polaines, funda de motxilla. Farmaciola personal, manta tèrmica, siulet, frontal. Bossa per a fems (així evitam tant la contaminació visual com la mediambiental). Beguda: 2 litres d’aigua. Menjar: aliments energètics de fàcil digestió, fruits secs, piscolabis o fruita. Berenar. Dinar per si s’allarga l’excursió.

Material recomanable:

Bastons plegables (millor que càpiguen dins la motxilla). Begudes energètiques/isotòniques, electrolítics/sals minerals de ràpida absorció. Guants per grimpar per càrritx o roques. Camiseta tècnica de recanvi i calcetins de recanvi. En acabar l’excursió: camiseta de cotó i calçat net en cas d’anar amb cotxes particulars. Segons la meteorologia protector solar, muda eixuta, roba de bany, paraigua. Compeed o Salvelox ampolles. Mapa de la zona escala 1:25.000, altímetre, brúixola cartogràfica transparent amb escala de mapa i llapis. Encenedor.

Observacions:

Els que venguin per primera vegada que es posin en contacte amb la responsable de secció abans d’apuntar-se.

Tots els participants es comprometen, en cas de gravar un track de l’excursió a no publicar-lo a cap xarxa social, ni que sigui “públic” a la plataforma que ha facilitat la gravació (Wikiloc, etc.; ha de guardar-se com “privat”), tampoc a compartir-lo amb ningú que no es comprometi a fer-ho.

 

Propietat de les fotos:

Els participants autoritzen que les fotos realitzades entre els participants i publicades al grup de WhatsApp siguin propietat del GEM, que les podrà pujar al nigul i a les xarxes socials del GEM. Les fotos realitzades per cada un dels participants durant l’excursió no podran ser publicades a cap xarxa social personal sense el permís de la Junta Directiva del GEM.

Lloc de trobada:

El dia anterior a l’excursió es crearà un grup de WhatsApp específic per a aquesta sortida, que inclourà tots els participants inscrits. Aquest grup tindrà com a finalitat informar sobre qualsevol circumstància relacionada amb l’activitat que no estigui prevista a la informació publicada al web, així com resoldre qüestions d’última hora, comunicar possibles modificacions o anul·lacions de l’excursió per causes alienes, i facilitar l’organització del transport, tant públic com privat. D’aquesta manera, es dona suport a la tasca del responsable i del guia, i es garanteix una comunicació més eficient entre tots els participants, tant en la fase de planificació prèvia com durant el desenvolupament de l’excursió.

Acceptar el MIDE:

Els inscrits han de confirmar conèixer, comprendre i acceptar el MIDE i la descripció tècnica. Cada participant ha de ser responsable i conscient de les seves aptituds per assumir les dificultats de l’excursió abans d’inscriure-s’hi. El responsable de la Secció confirmarà la seva participació.

Descripció tècnica:


Total hores de durada
5.30
Hores efectives
4.15
Desnivell positiu (m)
800
Desnivell negatiu (m)
800
Distància horitzontal (Km)
14
Distància amb altures (Km)
14
Tipus de recorregut
circular

Dificultat sistema MIDE:

Fes clic per veure les categories de la taula MIDE.
Severitat del medi
3
Hi ha diversos factors de risc.
Orientació a l'itinerari
4
Exigeix caminar fora de traça.
Dificultat en el desplaçament
3
Marxa per senders escalonats o terrenys irregulars, camins poc definits i amb branques que poden dificultar el desplaçament. 
Quantitat d'esforç necessari
3
La distància, la pendent, la durada o el desnivell poden ser moderats.

El risc dels graus de dificultat pot augmentar en cas que el terreny estigui banyat, faci vent moderat, entri boira, plogui, es faci de nit o altres adversitats no contemplades.

INSCRIPCIÓ OBERTA:
de dimarts dia 2 de desembre a les 0h
fins divendres dia 12 de desembre a les 17h.

La data d'avui està fora del període d'inscripció.